10 “características” Blended Learning

De acordo com “Mr. Williams Classroom Website“, a metodologia de aprendizagem “mista” ou híbrida, coloca o foco/responsabilidade da aprendizagem no aluno.

Esta nova metodologia é relativamente nova, e não é usada da mesma maneira por todos os docentes, pelo que existem várias tendências/correntes.

Contudo, são unânimes em afirmar que não há nenhum modelo educativo que seja “one-size-fits-all” e que algumas salas de aula híbridas/mistas são mais eficazes que outras.

“According to a scientific literature review published by the Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education, a number of factors impact the success of hybrid learning. Teachers must be committed to and well trained in blended and hybrid education and its technologies, and students must have a clear understanding of what is expected of them in this new environment.” [1]

Uma das correntes assenta sobre 2 eixos opostos:

  • orientações do docente pessoalmente Vs Instruções mediadas digitalmente
  • Instruções em papel – modo tradicional Vs Tarefas fornecidas via Web

blended_-learning

Em todo o caso, são apontadas “10 características”:

10-drivers-of-blended-learning

[1] TeachThought Staff (18/jan/2013). “The definition of Blended Learning”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s